Turisticka trasa Fári kút - Búbanatvölgy

14.02.2009 - posledná úprava článku.

Obrázok používateľa Willant

Po výstupe na vrch Vaskapu si chvíľu odpočiňte a dajte si v reštaurácii, ktorá je otvorená od 11:00 do 20:00, studené pivo.
Pokochajte sa nádhernou panorámou okolia. Nezabudnite sa odfotografovať ! Nájdete tam aj stoly kde sa môžete posilniť prineseným jedlom. Za budovou reštaurácie vaskapu je asfaltová cesta, ktorá vedie smerom dole. Ak sa po nej vydáte, na pravej strane zbadáte odbočku vpravo. Nech vás nepomýli rampa na začiatku cesty, tá je "proti" motoristom...

Toto je turistická cesta so zeleným označením.
Je to velmi kvalitná, nie namáhavá turistická cesta, ide sa totiž dole kopcom. Kvalita cesty je na vysokej úrovni, je možné spustiť sa aj horským bicyklom (doporučujem dôkladnú kontrolu bŕzd !). V polovici cesty je odbočka vpravo, cesta je označená žltou, treba ísť rovno. Pozri si mapu. Búbánatvölgy je dolina s rybníkmi, s možnosťou táborenia. Kúpanie je prísne zakázané. Sú tam bufety s možnosťou občestvenia, požičovňa a servis rybárskych potrieb. Rybárska sezóna začína 31.marca, denné povolenie je 1200 Ft (údaj z roku 1999).Cesta vedie ďalej cez chatovú osadu smerom na hlavnú cestu, smer
Ostrihom - Budapešť. Autobus ide každú hodinu do Ostrihomu.